ثروتمندترين چهره‌هاي دنياي هنر معرفي شدند
سینمای روز
این وبلاگ راجع به خبرهای روز سینما است

 

Image


 

مايكل بي و اسپيلبرگ به دنبال وينفري .

نشريه فوربس به سنت هرساله خود فهرست ثروتمندترين چهره‌هاي هاليوود را معرفي كرد.

10 نفر اول به انتخاب اين نشريه به شرح زير است:

1- اپرا وينفري، 165 ميليون دلار

چهره تلويزيوني محبوب امسال هرچند نسبت به سال 2011 حدود 125 ميليون از درآمد خود را از دست داده است اما باز هم به عنوان ثروتمندترين چهره هاليوود معرفي شده است. سالي كه گذشت سال پرمخاطره‌يي براي وينفري بود، او پس از 25 سال از برنامه محبوبش «برنامه اپرا وينفري» خداحافظي كرد و شبكه كابلي خودش را تاسيس كرد. ديگر منابع درآمد وينفري مجله«O»، برنامه‌هاي مختلف تلويزيوني برگرفته از «برنامه اپرا وينفري» و قراردادهايي براي برنامه‌هاي راديويي است.

2- مايكل بي، 160 ميليون دلار

مايكل بي، امسال نفر دوم فهرست ثروتمندترين چهره هاليوود و اولين كارگردان اين فهرست است. او امسال فيلم «ترانسفورمرها: تاريكي ماه» را ساخته بود كه به فروش 1/1 ميليارد دلاري رسيد. بي شهرتش را مديون كارگرداني فيلم‌هاي پرخرجي چون «پرل هاربر» و مجموعه «ترانسفورمرها» است. او امسال قرار است فيلم جمع‌وجور «رنج و گنج» را بسازد كه بودجه‌اش در مقايسه با ديگر كارهاي بي‌كم است، بودجه فيلم كمتر از 50 ميليون دلار است.

3- استيون اسپيلبرگ، 130 ميليون دلار

كمپاني «دريم وركس» استيون اسپيلبرگ امسال وارد وادي تلويزيون هم شد و چهار سريال نيز توليد كرد از جمله «ترا نووا» و «Smash». از طرفي اين تهيه‌كننده معروف امسال دو فيلم «ماجراهاي تن تن» و «اسب كارزار» را به عنوان كارگردان روي پرده فرستاد. هر دو فيلم هم در رشته‌هاي مختلف نامزد اسكار بودند.

4- جري بروكهايمر، 115 ميليون دلار

بروكهايمر كه نامش با فيلم‌هاي پرخرج گره خورده است سال 2011 فيلم «دزدان دريايي كاراييب: بر موج‌هاي غريبه» را روي پرده داشت كه به فروش يك ميليارد دلاري رسيد. اين درحالي بود كه دو فيلم پرخرج او يعني «شاهزاده پارس» و «شاگرد جادوگر» در گيشه شكست خوردند. او حالا در حال توليد «سوار تنها» با بازي جاني دپ است كه احتمالا يكي از پرخرج‌ترين فيلم‌هاي تاريخ سينما باشد.

5-دكتر دره ، 110 ميليون دلار

تهيه‌كننـــده معــروف دنياي موسـيقي امسال به جاي تهيه يك آلبوم موسيقي با طراحي يك هدفون جديد به سود كلان رسيد. او از رپرهاي معروف امريكايي و موسس و اداره‌كننده شركت «افتر مث» و از كاركنان «دث رو ريكوردز» است. او تهيه‌كننده و حامي بسياري از آلبوم‌ها و كاشف رپرهاي بزرگي چون امينم، فيفتي سنت و اسنوپ داگ به شمار مي‌رود.

6- تايلر پري، 105 ميليون دلار

بازيگر، تهيه‌كننده، نويسنده و كارگردان معروف سياهپوست كه مجموعه فيلم‌هاي كم‌خرج «مده‌آ» را ساخته و مي‌سازد، فيلم‌هايي كه در گيشه با توجه به بودجه آنها عملكرد بسيار خوبي دارند. او جدا از فيلم‌هاي «مده‌آ» چند برنامه تلويزيوني نيز دارد.

7- هوارد استرن، 95 ميليون دلار

استرن سال گذشته يكي از داوران برنامه «استعداد امريكا» شد و همين درآمدش را 15 ميليون دلار افزايش داد. او در راديو و دنياي موسيقي بسيار فعال است.

8- جيمز پترسون، 94 ميليون دلار

پترسون، ستاره هاليوودي نيست اما يكي از پركارترين و ثروتمندترين نويسندگان امريكاست كه براساس كتاب‌هايش فيلم‌هاي متعددي ساخته شده. از او در سال گذشته 14 عنوان كتاب منتشر شده است كه همگي در ژانر تريلر بزرگسالان هستند. فيلم «من، الكس كراس» نيز براساس رماني از او با بازي تايلر پري در حال ساخت است.

9- جرج لوكاس، 90 ميليون دلار

«جنگ ستارگان» فقط يك مجموعه فيلم نيست، عروسك‌ها، كتاب‌هاي مصور و بسياري محصولات جانبي ديگر نيز همراه اين فيلم منتشر و توليد شده‌اند و همين دليل درآمدزايي لوكاس است. او همچنين موسس كمپاني طراحي جلوه‌هاي ويژه‌يي به نام «نور و جادو» است كه جلوه‌هاي ويژه «ناو» و «انتقام‌جويان» را طراحي كرده بود.

10-سايمن كاول، 90 ميليون دلار

اين تهيه‌كننده دنياي موسيقي اهل بريتانيا كه در تلويزيون هم حضور فعالي دارد امسال با مجموعه «عامل ايكس» قرار بود به تلويزيون امريكا برود اما موفق نشد. با اين حال نسخه بريتانيايي سريال به‌شدت موفق بود.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:









تاريخ : جمعه 10 شهريور 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی
آخرین مطالب